Bye bye baby belly

9 maanden lang gaf ik onze jongste zoon een warm nestje in mijn buik. Dat nestje is intussen leeg, maar… hoe zal ik het zeggen… “er blijven nog wat restjes plakken” 🤣

Die restjes maken het zich iets te gezellig in mijn buik en op mijn heupen. Zo raak ik nooit terug in mijn kleren! Tijd voor de grote middelen dus… startende met postnatale kine en een SkinnyLove kuur bij Body Balance #sintniklaas, aangevuld met oefeningen en voedingsadvies bij Infraligne #belsele en als toefje nog even de Start 2 Run en Yoga met Evy app terug boven halen. Ready? Set. Go!

Mijn kine-halfuurtje wordt opgesplitst in enerzijds cardio oefeningen op de crosstrainer en anderzijds kracht en spierverstevigende oefeningen op de mat. Om mijn spiergroei te versnellen, krijg ik een “elegant” pakje aan. Dat pakje, Efit genaamd, stuurt met regelmaat stroomstoten door waar mijn spieren extra op reageren en wat mij meer weerstand geeft terwijl ik de oefeningen uitvoer. 20 minuten met Efit komt overeen met 1,5u sport, méér voor minder dus 💪 Per zone wordt de intensiteit geregeld. Het is ideaal om doelgericht vetverbranding te creeren in de zones waar mijn “restjes” blijven plakken. Zonder hulpmiddelen zou mijn lichaam vet verbranden op de plaatsen waar ik reeds een betere doorbloeding (lees: minder vet) heb. Dat zou me niet zomaar van mijn buikje af helpen, integendeel: het zou vet weghalen op plaatsen waar het niet nodig is en pas in latere fase mijn buikvet aanspreken. Dat is niet de afspraak, beste lichaam.

Pssst, de Efit kan ook ingezet worden in de strijd tegen cellulite 👐

Bij Body Balance tref ik naast Karolien als kine ook Zoya als voedingscoach. Even geleden testte ze zelf het 100% natuurlijke Skinny Love uit zodat ze anderen kan opvolgen die het ook uitproberen.

Het concept is simpel: dagelijks 2x 750ml water mengen met 2-3 koffielepels poeder. De ochtendversie focust op afslanken en een verhoogd verzadigingsgevoel, de namiddagversie werkt zuiverend en zou je smaak bij zoet veranderen. Dat laatste heeft bij mij geen effect, mijn chocotoff smaakt nog steeds even lekker als daarvoor 🤣 maar ik merk wel dat ik minder snel een zoetigheidje neem in de namiddag omdat ik mijn drinkbus in de buurt hou. Een ander voordeel is dat ik zo dagelijks minimaal 1,5l water drink, en omdat het puur natuur is, hou ik het nog even vol. Baadt het niet, dan schaadt het niet. Na 3 weken volgt een herevaluatie bij Zoya en krijg ik extra tips om mijn voedingspatroon te optimaliseren.

Deze zomerse maanden en mijn kleerkast die op mij ligt te wachten, motiveren me om zo snel als mogelijk dat buikje weg te krijgen. Dus… tijd vrijmaken voor een extra workout: core stability oefeningen in een infraroodcabine bij Infraligne #belsele. Het intakegesprek en de eerste centimetermeting bepalen mijn doel (-39cm) en cmgarantie (-20cm). Als ik na 30 sessies nog geen 20cm zou kwijt zijn op alle gemeten plaatsen, dan krijg ik mijn geld terug. Die kans is uiteraard klein, ik wil er alles aan doen om cms te verliezen. 39cm lijkt en is natuurlijk veel, al speelt hier de kracht van het getal. Die cms zijn verdeeld over het hele lichaam, waarbij mijn belangrijkste meetpunten buik en taille zijn. Samen al goed voor 17 cm. Mijn oefeningenprogramma focust dan ook op deze zones. De oefeningen gaan me (tot nu toe) goed af, sommige komen me bekend voor als rompstabiliteitsoefeningen uit de Yoga met Evy app. De repetities worden les na les opgebouwd en ik werk de eerste reeks op 15-20min in de infraroodcabine af. Na 5 beurten volgt een eerste meetmoment wat een resultaat van -4cm oplevert verdeeld over mijn armen, buik, heupen en billen.

Naast de oefeningen krijg ik ook voedingsadvies en hou ik een eetdagboek bij. Zo’n eetdagboek is vooral een mentaal spel, want hoe bewuster je je wordt van je eetgedrag, hoe gemakkelijker je slechte gewoontes kan omzetten in goede. Mijn persoonlijke verbeterpunten zijn: meer gezonde tussendoortjes eten om het hongergevoel voor te zijn en geen dubbel belegde boterhammen meer.

Ik ben benieuwd wat de komende weken zullen brengen. Tussendoor werk ik 1 tot 2x per week een Start 2 Run les af, en probeer ik er 1x per week ook een Yoga met Evy les tussen te steken. De Yoga kan ik gemakkelijk thuis opstarten als de kindjes een dutje doen. Met deze zomerse dagen rol ik het liefst mijn matje in de tuin uit met de ondergaande zon in de achtergrond. Als doel schreef ik me in voor de Night Run in Antwerpen mid september. Dat motiveert me ook om tegen dan opnieuw 6km te kunnen lopen. En als tweede doel wil ik de Antwerp 10 Miles lopen in 2019. Voila, bij deze zet ik ook de sociale druk in om me te blijven motiveren ☺️ Als je me in de Wase straten al lopend tegenkomt, dan verwacht ik een 👍 of 👏 als extra motivatie 😃

Extra tips om mijn baby belly sneller kwijt te raken of om mijn loopdoelen te halen, zijn meer dan welkom 🤗

The following two tabs change content below.

marijkedv

30something girl die enkele jaren geleden via de liefde in het Waasland terecht kwam. Samen met mijn wederhelft Bart en schattigste dochtertje Noémie ontdekken we graag leuke adresjes in het Waasland, en delen we onze ervaringen op deze blog.

Latest posts by marijkedv (see all)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.