Sporten zonder te bewegen

Anderhalf jaar geleden ontdekte ik voor het eerst E-fit. Tijdens mijn postnatale kine sessies trok Karolien van Body Balance me dit “sexy” pakje al aan om mijn spieren extra prikkels te geven tijdens mijn oefeningen. En eerlijk gezegd heb ik toen wel soms gevloekt op dat pakje. Het zorgde ervoor dat mijn workout slechts 20 minuten hoefde te duren, maar het waren wel 20 stevige minuten!

Sinds kort heeft ook Skincare Roselien een E-fit in huis, en… moet je nu wat weten? Het is de “sit still and let the pack do its thing”-versie! Die wilde ik wel eens uittesten  Het “sit still” gedeelte leek me wel duidelijk, maar wat is het “thing” dat dat pak doet?

Stap 1: Roselien bevochtigt het E-fit pakje met warm () water, en laat me plaatsnemen. Nadat alles is bevestigt, legt ze een zacht dekentje over mijn benen.

Stap 2: Ze start het programma op waardoor ik op verschillende plaatsen een lichte prikkel voel. Nadat het algemeen programma gestart is, stuurt Roselien zone per zone bij. Ik hoef er niet bij te vermelden dat bij mijn probleemzone de prikkels echt moesten opgevoerd worden vooraleer ik ze voelde  vet is duidelijk geen geleider 

Roselien vertelt me intussen dat de EMS training gericht is op spierversterking en huidversteviging, al kan het na verloop van tijd ook je vetverbranding stimuleren. Het is geen wondermiddel, om effect te zien, combineer je de sessies met gezonde voeding en dagelijkse beweegmomenten, logisch natuurlijk. E-fit bevat verschillende programma’s, sommige werken in op de dieperliggende spieren, andere bevatten een verschillende pulse-frequentie. Ookal voelt het niet zo aan, je spieren zijn wel aan het werk en hebben na elke sessie tijd nodig om te herstellen. Daarom dien je zeker 48u tussen je sessies te laten, en stem je best ook andere sportmomenten erop af. Als ik bijvoorbeeld net een intensieve looptraining heb afgewerkt, dan is het cooling down programma een betere keuze.

Stap 3: het programma duurt 20 minuten. Voor deze proef wisselen de prikkels elke 4 minuten, maar bij een échte sessie blijft éénzelfde programma de hele tijd lopen. Ondertussen kan je wat ontspannen. Perfect moment voor je Netflix serie, wat social media scrolling of om je wenkbrauwen te laten epileren, je bent daar nu toch ☺️

Ook kan je wisselen tussen 2 pakjes, het meest gebruikte pakje is gericht op de benen, buik, onderrug en je bingowings. Het andere pakket focust op je buik, volledige rug en schouders. Voor wie last heeft van een zwakke rug, of rugpijn heeft door een verkeerde lichaamshouding, kan het rugpak verlichting brengen.

Na de kennismakingssessie voel ik vooral in mijn bovenbenen dat ze ‘gewerkt’ hebben. Die krijgen natuurlijk wel wat meer prikkels de laatste tijd door mijn voorbereidingen op de 10 miles  dat cooldown programma zou dus wel van pas komen!

The following two tabs change content below.

marijkedv

30something girl die enkele jaren geleden via de liefde in het Waasland terecht kwam. Samen met mijn wederhelft Bart, schattigste dochtertje Noémie en stoere zoon Jack ontdekken we graag leuke adresjes in het Waasland, en delen we onze ervaringen op deze blog.

Latest posts by marijkedv (see all)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.